Компактні та рівнинні Черкаси просто створені для поїздок на велосипедах. Цьому сприяє все:
велика кількість «дублюючих» вулиць, що не завантажені значними транспортними потоками, широкі дороги, що перетинаються під прямим кутом, невелика віддаленість торгових та ділових центрів від спальних районів. На користь велосипеда, як виду транспорту – і відсутність трамвайного сполучення та мала кількість тролейбусів і, як результат – монополізм «маршрутчиків», що виражається у постійному зростанні цін. Що ж заважає Черкасам стати «велосипедним містом»? Розбиті дороги, високі бордюри та відсутність велоінфраструктури – таку думку висловили жителі міста під час опитування. А активісти руху «ВелоЧеркаси» узялися вирішувати ці проблеми, запозичивши київський досвід, який, у свою чергу, був запозичений у німців. Але… про все по-порядку.
- Скільки ми цих акцій провели… І дороги перекривали, і зображали «помираючого»
велосипедиста, і перед Кличком великами махали, таким чином спонукаючи його звернути увагу на проблеми велоспільноти, - це активістка громадської організації «Асоціація велосипедистів Києва» Ірина Бондаренко згадує про те, як громаді Києва вдалось напрацювати міську велоконцепцію.
велосипедиста, і перед Кличком великами махали, таким чином спонукаючи його звернути увагу на проблеми велоспільноти, - це активістка громадської організації «Асоціація велосипедистів Києва» Ірина Бондаренко згадує про те, як громаді Києва вдалось напрацювати міську велоконцепцію.
В десяти з учасників проекту велоконцепції були затверджені на сесіях обласних рад, у 5 – почали будувати велодоріжки.
У Черкасах перші вогні на поки-що темному шляху велосипедистів запалюють теж громадські активісти. А щоб на цій кам’янистій дорозі вони набили якомога менше гуль, допомагають їм київські колеги. Причому допомагають і словом, і ділом.
- Ініціативною групою велосипедистів було вирішено пролобіювати проект ремонту вулиці Гоголя. Ми плануємо закласти у програму соціально-економічного розвитку міста на 2015 рік першочерговий ремонт вулиці Гоголя, одну смугу якої залишать автомобілістам, а іншою їздитимуть велосипедисти, причому рух буде двостороннім, - зауважує ініціатор проекту «ВелоЧеркаси» Сергій Слинько.
Судячи зі слів київських експертів, Черкаси дійсно мають усі шанси, отримати гарні велосипедні доріжки та зручну велоінфраструктуру. Місто так побудоване, що сам Бог велів.
- Компактне розміщення центрів активності та спальних районів, відстань між якими не перевищує 7-8 кілометрів, а також принцип побудови «по квадрату» - це чудові умови для розвитку велосипедного виду транспорту. Крім того Черкаси багаті на парки та рекреаційні зони, а це гарна передумова для розвитку велосипедного туризму, - підсумовує Ірина Бондаренко.
Замість післямови
1) Половина поїздок у світі здійснюється на відстань не більше 5 кілометрів (як це актуально для нашого міста!)
3) Гроші, що йдуть на проїзд у громадському транспорті можна витратити на себе коханих та уникнути небажаної компанії (покажіть водію маршрутки язика, і їдьте у своїх справах так швидко, як Вам цього хочеться!)
Тож поки хтось скаржиться на життя, уряд і долар, черкаські велоактивісти втілюють свою мрію в життя. А Вам слабо?!
Немає коментарів:
Дописати коментар